Будемо платити за теплову енергію від 2377,60 грн./Гкал до 2469,47 грн./Гкал без врахування плати за МЗК (місця загального користування)

0
1009

Повідомлення про намір встановлення тарифів на послуги з постачання теплової енергії від директора КП “Телокомуеннерго” А.Грибачової.

Обґрунтування щодо встановлення з початку опалювального сезону 2021 – 2022 року тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування, послуги з постачання теплової енергії за категоріями споживачів КП «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради (з урахуванням змін до Порядку формування тарифів затверджених постановою КМУ від 10.06.2020 року № 467, що набула чинності з 11.06.2020 р. та постановою КМУ від 16.06.2021 року № 613, що набула чинності з 18.06.2021 р.).

1. Зміна чинного законодавства
Відповідно до ст. 20 Закону України «Про теплопостачання», тарифи на теплову енергію повинні забезпечувати відшкодування всіх економічно обґрунтованих витрат на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії, тарифи є регульованими та встановлюються органами місцевого самоврядування у межах повноважень, визначених законодавством.
Відповідно до Закону України від 09.11.2017 № 2189-VIII «Про житлово-комунальні послуги» комунальними послугами є, зокрема, послуги з постачання теплової енергії.
«Порядком формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води», що затверджений постановою КМУ від 01.06.2011 № 869 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 03.04.2019 № 291) (далі- Порядок № 869) передбачено щорічне встановлення тарифів на послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води до початку опалювального сезону. Крім того, з 11.06.2020 р. набула чинності Постанова КМУ від 10.06.2020 № 467 «Про внесення змін до Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води та Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення» та Постанова КМУ від 16.06.2021 р. № 613 «Про внесення змін до Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води», якими внесені зміни до Порядку формування тарифів на теплову енергію її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води (далі Порядок 869).
Діючі тарифи встановлені рішенням виконавчого комітету Олександрійської міської ради від 06.12.2018 року № 754 для потреб населення тариф на послугу з централізованого опалення на теплову енергію в розмірі 1712,2 грн/Гкал (з ПДВ); від 20.12.2020 року № 671 для потреб бюджетних установ, з якими укладені договорі про закупівлю послуг, тариф на послугу з постачання теплової енергії в розмірі 1575,34 грн/Гкал (з ПДВ); від 29.11.2018 року № 744 для потреб інших споживачів (крім населення) тариф на теплову енергію в розмірі 1722,05 грн./Гкал (з ПДВ).
Керуючись Законом України від 09.11.2017 № 2189-VIII «Про житлово-комунальні послуги» та вимогами Порядку № 869 із змінами, внесеними постановою КМУ від 10.06.2020 № 467 та постановою КМУ від 16.06.2021 р. № 613, КП «Теплокомуненерго» здійснило повний перегляд тарифів на теплову енергію та послуги з постачання теплової енергії, а також їх структур на планований період тривалістю 12 місяців – з 01 жовтня 2021 року до 30 вересня 2022 року.
Формування тарифів здійснено окремо для кожної комунальної послуги: постачання теплової енергії за категоріями споживачів: населення, бюджетні установи та інші споживачі, при цьому витрати формувались за кожним видом ліцензованої діяльності: виробництво, транспортування та постачання теплової енергії.
Основні фактори, які вплинули на зміну тарифів на теплову енергію та послуги з постачання теплової енергії:
1. Зміна обсягів виробничої програми з урахуванням фактичних за останні п’ять років та прогнозованих обсягів виробництва і споживання теплової енергії, реалізованої продукції, Гкал: діюча програма планована програма разом 110 996,4 105 820,3 у тому числі:
для населення 93 708,6 86 835,4
для бюджетних установ 15 195,4 16 973,1
для інших споживачів 2 092,4 2 011,8
2. Зміна вартості природного газу
Для розрахунку витрат на природний газ, який використовується для виробництва теплової енергії котельними підприємства врахована ціна природного газу, визначеної в довгостроковому контракті з постачальником природного газу – Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг»: 6183,33 грн. за 1000 куб.м. (без ПДВ), яка застосовується тільки на фіксований обсяг газу Осяг І. Фіксований обсяг газу визначається як середньо-арифметичне значення обсягу фактичного використання природного газу виробником теплової енергії за останні три роки у відповідному місяці для виробництва теплової енергії для потреб населення. Ціна для Обсягу ІІ на серпень 2021 р. (яка і закладена в розрахунок тарифу) встановлюється на рівні 14 250,19 грн. за 1000 куб.м. (без ПДВ).
Крім того, включаємо витрати на послуги з транспортування природного газу – 124,16 грн. без ПДВ за 1000 куб. метрів (Постанова НКРЕКП від 24.12.2019 № 3013), коефіцієнт, який застосовується при замовленні потужності на добу наперед у відповідному періоді на рівні 1,1 умовних одиниць та послуги з розподілу природного газу згідно з договором з газорозподільною організацією ПАТ «Кіровоградгаз» на рівні 1,6 тис.грн. за 1000 куб.м. (без ПДВ) на місяць (Постанова НКРЕКП від 24.12.2019 № 3037).
У тарифах, які застосовувались на протязі опалювального сезону 2020-2021 року врахована ціна на газ:
Для населення – 6968,21 грн/тис.м3 (без ПДВ), ціна на газ збільшилась на 15,4 %.
Для бюджетних установ – 4848,7 грн/тис.м3 (без ПДВ) ціна на газ збільшилась на 88,6%
Для інших споживачів – 6968,21 грн/тис.м3 (без ПДВ), ціна на газ збільшилась на 31,2%.
3. Зміна вартості електричної енергії
Для розрахунку витрат на електроенергію врахована середня ціна електричної енергії, що склалася на підприємстві за шість календарних місяців, що передують місяцю подання розрахунків тарифів на плановий період. Середня ціна на постачання електроенергії, що включена до розрахунків тарифів розрахована за лютий 2021 – липень 2021 років та складає – 1,40633 грн за 1 кВт/год без ПДВ. Крім того, включені витрати на передачу електроенергії – 0,29393 грн за 1 кВт/год без ПДВ (Постанова НКРЕКП від 09.12.2020 № 2353) та витрати на розподіл електроенергії – 1,17959 грн за 1 кВт/год без ПДВ (Постанова НКРЕКП від 10.12.2020 № 2679), постачання електроенергії 0,05 грн за 1 кВт/год без ПДВ. Сумарна ціна електроенергії, що закладена в тариф складає – 2,92985 грн за 1 кВт/год без ПДВ.
У порівнянні з діючим тарифом відбулося зростання ціни на електричну енергію на 19,0 %, ціна на електроенергію, що закладена у діючому тарифі становить 2,46214 грн/ кВт*год.
4. Зміна вартості на послугу з водопостачання та водовідведення
В розрахунках тарифів включені витрати на підживлення системи теплопостачання, на технологічні потреби виробництва теплової енергії (хімводоочищення), на господарсько-побутові потреби та на придбання холодної води для надання послуг з постачання гарячої води. Ціна на воду в тарифах врахована на рівні – 20,04 грн/куб. метр (без ПДВ), у діючих тарифах застосовувалась ціна – 17,71 грн/куб. метр (без ПДВ), ціна на воду збільшилась на 13,2 %. Ціна на водовідведення збільшились на 24,9%, ціна у плановому тарифі – 17,04 грн/куб. метр, у діючому – 13,64 грн/куб. метр (без ПДВ).
5. Збільшення витрат на оплату праці та відрахувань на соціальні заходи
Витрати на оплату праці на плановий період розраховані відповідно до Закону України «Про оплату праці», Закону України «Про Державний бюджет Україна на 2021 рік», Галузевої угоди між Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Об’єднанням організацій роботодавців “Всеукраїнська конференція роботодавців житлово-комунальної галузі України” та Центральним комітетом профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України на 2017-2024 роки, положень колективного договору підприємства.
Витрати на оплату праці визначені виходячи:
з прожиткового мінімуму на працездатну особу з 1 липня 2021 року – 2379 грн., 1 грудня 2021 року – 2481 грн., і в середньому на рік становить 2464 грн. (у діючому тарифі – 2257,83 грн.),
з мінімальної заробітної плати з 1 січня 2021 року – 6000 грн., з 1 грудня 2021 року 6500 грн. в середньому на рік становить 6416,67 грн. (в діючому тарифі – 5000 грн.), встановленому Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік»,
У зв`язку зі змінами від 11.05.2021 р. №10 Галузевої угоди середня заробітна плата збільшилась на 18,4% з 10777,25 грн. до 12757,27 грн.
6. Витрати на матеріали та проведення ремонтів
Розрахунок вартості матеріальних ресурсів на обслуговування і поточний ремонт обладнання, теплових мереж та будівель виконано згідно норм ДСТУ Б.Д. 1.-1:2013. Обсяг робіт визначено відповідно до дефектних актів, затверджених графіків планово-попереджувальних ремонтів та кошторисів на плановий рік. Планується виконати ремонтні роботи господарським способом, у витратах врахована виключно вартість матеріалів, що необхідні для проведення ремонтних робіт.
7. Амортизація основних засобів
Амортизація основних засобів і нематеріальних активів розрахована відповідно до вимог Податкового кодексу України та вартості основних засобів станом на 01.01.2021 року.
8. Плановий прибуток
Відповідно до п. 121 Порядок № 869 у тарифах на теплову енергію, Її виробництво, транспортування та постачання враховані обігові кошти за рахунок планового прибутку в обсязі, що складає 4 % від повної планової собівартості теплової енергії (без урахування витрат на відшкодування втрат та вартості виробництва теплової енергії на установках з використанням альтернативних джерел енергії). Ці кошти будуть спрямовані на фінансування витрат, пов’язаних з придбанням природного газу, електричної енергії, а також на інші витрати, пов’язані з виробництвом, транспортуванням та постачанням теплової енергії, визначених структурою тарифів, у разі коли такі витрати не відшкодовуються діючим тарифом.
9. Інвестиційна програма
1. Наприкінці опалювального сезону 2020-2021 рр. була виявлена несправність в роботі підігрівача мережевої води ст. №2 (ПСВ-125-7-15 зав. №5570), а саме перетікання двох взаємодіючих середовищ підігрівача, в зв’язку з значним фізичним та хімічним зносом металу (потоншення роздільних перегородок верхньої та нижньої водяних камер з 10 мм до 1-2 мм), наявними корозійними виразками в верхній трубній дошці та верхній водяній камері в місці їх з’єднання, що спричинило зниження продуктивності та надійності мережевого підігрівача.
Підігрівач мережевої води (ПСВ-125-7-15 зав. №5570) має дуже важливе місце в технологічному процесі вироблення теплової енергії від котельні «Районна». Його справна робота забезпечує резервування тепло генеруючих потужностей котельні і гарантує сталу роботу централізованої системи тепло забезпечення для 59 % споживачів міста на протязі опалювального сезону.
В зв’язку з виходом з ладу ПСВ-125-7-15 зав. №5570, виникла необхідність його заміни. У інвестиційній програмі КП «Теплокомуненерго» 2021-2022 років в рамках заходу «Реконструкція технологічної схеми котельні “Районна” по вул. Перспективній, 32а шляхом заміни підігрівача мережевої води» пропонується замість мережевого підігрівача, який вийшов з ладу встановити мережевий підігрівач типу ПМВ – 125–7-15 з теплообмінним пучком з латунних трубок.
Вартість заходу – 990 000 грн.
За рахунок амортизаційних відрахувань – 852 114 грн
За рахунок прибутку – 137886 грн
2. Реконструкція інженерних вводів житлових будинків з встановленням лічильників теплової енергії , є однією із важливіших складових у справі підвищення ефективності роботи підприємств, які виробляють, транспортують та постачають теплову енергію.
Забезпечення 100 % обліку поставленої споживачам теплової енергії оговорено в п. 2 розділу ІV Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання».
Обладнання приладами обліку тепла споживачів дозволить з більш високою достовірністю скласти тепловий баланс підприємства та своєчасно відреагувати на недоліки, які виникають в процесі генерації та транспортування тепла. Що, в кінцевому результаті, впливатиме на покращення показників роботи підприємства – зниження питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів.
У інвестиційній програми КП «Теплокомуненерго» 2021-2022 років в рамках заходу «Реконструкція інженерних вводів житлових будинків з встановленням лічильників теплової енергії централізованого опалення» планується встановити 106 приладів обліку тепла типу СВТУ – 11Т RP різних діаметрів в 106 в житлових будинках, в т. ч.
– дев’яти поверхових – 4 од.;
– п’ятиповерхових – 30 од ;
– чотириповерхових –18 од.;
– триповерхових – 5 од.;
– двоповерхових – 33 од.;
– одноповерхових –15 од.
Вартість заходу – 1 808 389 грн.
За рахунок прибутку – 1 808 389 грн.
10. Плата за абонентське обслуговування
Крім того, звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до п 26 Порядку 869 до тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води не включаються витрати, які входять до складу плати за абонентське обслуговування.
У відповідності до Закону України від 09.11.2017 №2189-VIII «Про житлово-комунальні послуги», Правил надання послуг з постачання теплової енергії, затверджених постановою КМУ від 21.08.2019 № 830 та Правил надання послуг з постачання гарячої води, затверджених постановою КМУ від 11.12.2019 № 1182, плата за абонентське обслуговування сплачується споживачами послуг з постачання теплової енергії, які уклали з виконавцями послуг індивідуальні договори.
Плата за абонентське обслуговування – платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання комунальних послуг, що включає витрати виконавця, пов’язані з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами, нарахуванням та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, обслуговуванням та заміною вузлів комерційного обліку теплової енергії (у разі їх наявності у будівлі споживача).
Плата за абонентське обслуговування в рахунках на оплату послуги з постачання теплової енергії буде виставлятися як окремий платіж – «Плата за абонентське обслуговування». Підприємство самостійно розраховує розмір плати за абонентське обслуговування та затверджує внутрішнім наказом по підприємству.
Плата за абонентське обслуговування для одного абонента не може перевищувати граничного розміру, розрахованого відповідно до постанови КМУ від 21.08.2019р. № 808 «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам багатоквартирних будинків за індивідуальними договорами». Граничний розмір плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальної послуги станом на 01.07.2021 р. складає 34,74 грн. (з ПДВ) і залежить від зміни прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць (з 01.07.2021 прожитковий мінімум складає 2294 грн.).
Інформація щодо розміру плати за абонентське обслуговування на одного абонента буде надана підприємством додатково.
Запропоновані проекти тарифів
Для населення без урахування інвестиційної програми з встановлення лічильників теплової енергії 2377,60 грн./Гкал
Для населення з урахуванням інвестиційної програми з встановлення лічильників теплової енергії 2469,47 грн./Гкал
Для бюджетних установ 3938,75 грн./Гкал
Для інших споживачів (крім населення) 3938,75 грн./Гкал
Прикінцеві висновки.
Обсяги виробничої програми розраховувались з урахуванням фактичних даних за останні п`ять років, які на початок опалювального сезону 2021-2022 року будуть значно зменшені з причини відключення окремих споживачів (за їх заявами) від теплової мережі згідно рішення виконкому Олександрійської міської ради. В перспективі нас очікують заплановані збитки за рахунок недоотриманих коштів. Враховуючі вищенаведене та очікуване значне зростання цін на енергоносії вже в жовтні 2021 року, напрошується висновок, що розраховані тарифи не є економічно обгрунтованими і, як результат, постає питання джерела відшкодування збитків від застосування таких тарифів.

Адміністрація КП «Теплокомуненерго»

ЗАЛИШИТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім’я